ptss klachten

Tips bij PTSS klachten

PTSS klachten kunnen een enorme invloed hebben op je dagelijks leven. Je voelt je niet gelukkig, je bent vermoeid en je wilt het liefst de hele dag in bed blijven liggen. Wat kun je nu het beste doen bij PTSS klachten? Wij geven je enkele tips in dit artikel.

ptss klachten
  1. Beweeg voldoende

Bewegen is ontzettend gezond, zeker als je last hebt van PTSS klachten. Door te bewegen verlaag je de waarde van het stresshormoon in je lichaam en maak je stofjes aan die zorgen voor een ontspannen gevoel. Probeer daarom dagelijks te bewegen en bouw dit langzaam steeds wat meer op. Je hoeft geen zware trainingen te doen; je kunt ook gewoon een rondje lopen of fietsen.

  1. Lees positieve boeken

Als je van lezen houdt, is dit natuurlijk een leuke tip. Maar ook als je hier niet van houdt, is dit aan te raden! Positieve boeken kunnen je helpen om je weer positiever en meer ontspannen te voelen. Lees daarom eens een boek over mindfulness of positief denken.

ptss klachten
  1. Lach eens wat vaker!

Lachen wordt niet voor niets gezien als een soort medicijn. Als je lacht, maak je een stofje aan waar je rustig en vrolijk van wordt. Probeer daarom zoveel mogelijk te lachen. Je kunt bijvoorbeeld een lachfilm kijken of een luchtig boek lezen. Maar je kunt ook een neppe glimlach opzetten totdat je echt gaat lachen. Je lichaam herkent het verschil namelijk niet en maakt bij een neppe glimlach alsnog het rustgevende stofje aan.